sâmbătă, 9 octombrie 2010

Gérard de Nerval


Fantezie

Există o arie anume pe care
Aş da Mozart, Rossini, Weber, oricând,
O arie veche, murindă-n langoare,
Farmec secret doar în mine având.

De fiece dată când ajung s-o ascult
Cu ani două sute-s la suflet mai june,
Sub al treisprezecelea Ludovic de demult,
Văd un deal verde, gălbui de soare ce-apune,

Şi-un castel cu piatră cioplită la brâu,
Din cărămizi, cu vitralii roşcate,
Cu parcuri în jur şi alături un râu
Scăldându-i picioarele între flori se abate;

Cu ochi negri o doamnă bălaie-n canat
La fereastră, purtând ale vremii veşminte,
Pe care-ntr-o viaţă de altădat
Am mai văzut-o... şi mi-aduc aminte !

Fantaisie

Il est un air, pour qui je donnerais
Tout Rossini, tout Mozart et tout Weber,
Un air très vieux, languissant et funèbre,
Qui, pour moi seul, a des charmes secrets.

Or, chaque fois que je viens à l’entendre,
De deux cent ans mon âme rajeunit :
C’est sous Louis treize… Et je crois voir s’étendre
Un coteau vert que le couchant jaunit,

Puis un château de brique à coins de pierre,
Aux vitraux teints de rougeâtres couleurs,
Ceint de grands parcs, avec une rivière
Baignant ses pieds, qui coule entre des fleurs.

Puis une dame, à sa haute fenêtre,
Blonde aux yeux noirs, en ses habits anciens…
Que dans une autre existence peut-être,
J’ai déjà vue... et dont je me souviens !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu